RSS Feeds

Sunday, February 21, 2010

Path එකක් දිගේ ගෝලයක් ගමන් කරවමු.- 3ds max සජීවීකරණය -

ගියපාර ලිපියෙන් මම කියලා දුන්නා සරල සජීවීකරණයක් සිදු කරගන්නා අකාරය.අදත් මම කියලා දෙන්න හදන්නේ 3ds Max වල තියෙන තවත් සජීවීකරණ ක්‍රමයක් ගෙන. මේකෙන් කරන්නේ යම් පාත් එකක් නැත්තම් ලයින් එකක් දිගේ වස්තුවක් ගමන් කරවලා සජීවීකරණයක් සිදු කරගන්නා අකාරය. garupale

මේ පාඩමට අදාල වීඩීයෝ එක පහල ලිනක් එක මගින් බාගත කර ගන්න.

3ds max path animation. zip (5.15 mb)

මෙයට අදාල 3ds Max file එක මෙතන ක්ලික් කරලා බාගත කරගන්න.

මුලින්ම 3ds Max open කරගෙන එහි command panels එකේ create යටතේ shape යටතේ තියෙන line කියන එක ක්ලික් කරන්න. දැන් command panels එකේම පහල තියෙන initial type යටතේ Conner කියන radio button එකත් drag and drop යටතේ smooth කියන එකටත් ටික් එක දලා front view එකේ මවුස් එකේ රයිට් ක්ලික් කරලා front view එක ඇක්ටිව් කරගන්න.
දැන් මවුස් එක ක්ලික් කර අවශ්‍ය තැන් වලදි තවත්වා පහත තිර සටහනේ අකාරයට line එකක් front view එක මත ඇදගන්න. වැරැද්දක් වුවහොත් පසුපසට ගැනීමට Backspace key එක භාවිතා කරන්න.( line එක අදින විදිහ අපැහැදිලි නම් කියන්න.)garupale
දැන් අපි පාත් එක දිගේ යෑම සදහා ගෝලයක් (sphere) එකක් නිර්මාණය කර ගනිමු. ඒ සදහා command panels එකේ create යටතේ Geometry යටතේ ඇති sphere යන්න ක්ලික් කර sphere එකක් front view එක මත ඇදගන්න. දැන් Move tool එක මගින් ගෝලය (sphere) එක select කර command panels එකේ රෝදයක් වැනි සලකුණක් ඇති Motion Tab එක ක්ලික් කරන්න.

දැන් එහි Assign controller යන්න ඉදිරියෙන් ඇති ධන ලකුණ ක්ලික් කරන්න. එවිට පහලට විවිර වන බොක්ස් එකේ Position යන්න තෝරා එයට ඉහලින් ඇති ප්‍රශ්නාර්ථ ලකුණ මත ක්ලික් කරන්න.

එවිට පැමිණෙන ඩයලොග් බොක්ස් එකෙන් Path constrain යන්න තෝරා OK කරන්න.
දැන් command panels එකේ පහල path parameters යටතේ ඇති Add path යන්න ක්ලික් කර අප නිර්මාණය කරගත් ලයින් එක මත ප්‍රවේශ‍මෙන් ක්ලික් කරන්න. දැන් ක්ෂණිකව ගෝලය ‍ලයින් එක මතට පැමිණේ.
Add path යන්නට පහලින් Target යන්න යටතේ ඇති බොකස් එකේ line 01 යනුවෙන් අප තෝරා ගත් ලයින් එක ඇතුලත් වී තිබෙනු දක්නට පුළුවන්.

දැන් ටයිම් ලයින් එකේ 0 සහ 100 රතු පැහැයෙන් Key frame දෙකක් නිර්මාණය වී තිබෙනු දක්නට පුළුවන්.
දැන් perspective view එක ඇක්ටිව් කර(මවුස් එකේ රයිට් ක්ලික් කර) play button එක ක්ලික් කර බලන්න.
අප නිර්මාණය කරගත් ලයින් එක මතින් ගෝලය (sphere) පැමිණෙන අකාරය දක්නට ලැබේ.
අද පාඩමේ ගැටළු ඇත්නම් ඉදිරිපත් කරන්න. මීලග පාඩමෙන් 3ds Max වලින් නිර්මාණය කරගත් සජීවීකරණයක් වීඩීයෝ දර්ශනයක් බවට පත් කරගන්නාඅකාරය කියලා දෙන්නම්. ඔබට ජය!babaigarupale




Monday, February 15, 2010

3D Studio Max සජීවීකරණය අරඹමු.-3ds Max වලින් සරල ඇනිමේෂන් එකක් හදමු.

3D Studio Max වල තියෙන වැදගත් කොටසක් තමයි. සජීවීකරණය (Animation) කියන්නේ.
මෙහිදි මූලික වශයෙන් කරන්නේ නිර්මාණය කරගත් වස්තූන් (Object)වලට විවිධ චලන
ලබා දීමයි.  ත්‍රිමාණ සජීවීකරණ ච්ත්‍රපට, වෙළෙද දැන්වීම් , ගීත වල රෑප රචනාඅදිය සදහා මෙම
සජීවීකරණ බහුල ලෙස භාවිතා කරයි.

අද අපි 3Ds Max වලින් සරල සජීවීකරණයක් සාදා ගන්නා අකාරය ඉගෙන ගනිමු.මීට අදාල
විඩීයෝ පහල ලිනක් එක භාවිතයෙන් භාගත (Download) කරගන්න. (පසුගිය පාඩම් වල ලබා
දුන් වීඩීයෝ වල ධාරිතාව වැඩි වීම නිසා  ඩවුන්ලෝඩ් කිරීමේදි ගැටළු ඇති වුනා. මෙවර
අඩු ධාරිතාවක විඩීයෝ එකක් ලබා දී ඇත.)

3dsMax Basic Animation1.zip(6.45Mb)
මීට අදාල 3DSMax file එක මෙතන ක්ලික් කරලබා ගන්න
 මෙවර සාදා ගැනීමට බලාපොරොත්තු වන්නේ කැරකෙන ලෝක ගෝලයක ත්‍රිමාණ සජීවීකරණයකි.
මම මේ සදහා ගියවර සදාගත් ලෝක ගෝලය භාවිතා කරනවා. එම ලිපිය කියෙව්වේ නැත්නම් මෙතන
ක්ලික් කරලා ඒක බලන්න.

මුලින්ම 3Ds Max Open කරගෙන file--> Open මගින් සාදා ගත් ලෝක ගෝලය Open කරගන්න.
 
මුලින්ම ලෝක ගෝලය ඉදිරියට එන අකාරය සජීවීකරණය කරමු. ඒ සදහා select and Move tool එක
භාවිතා කර පහත තිර සටහනේ අකාරයට ලෝක ගෝලය  මදක් පසුපසට කරගන්න.
 
දැන් 3Ds Max වල තිරයේ පහලින්ම Auto key නමින් බට්න් එකක් දකින්න පුළුවන්. දැන් එම බට්න්
එක Click කරන්න. එවිට Time line එක රතු පාට වේවි.(මෙය Auto key එක Active කිරීම ලෙස හදුන්වයි.)
දැන් Time line එක frame 80 ට ගෙන එන්න(මේ සදහා time slider එක drag කරන්න)
දැන් ගෝල select and Move tool එක භාවිතා කර ලෝක ගෝලය y අක්ෂය ඔස්සේ මදක් ඉදිරියට
ගෙන එන්න(පහත තිර සටහන බලන්න)
දැන් Time line එ‍කේ frame 0 සහ frame 80 යන ස්ථාන වල රතු පැහැති කොටස් දෙකක් නිර්මාණය වී තිබේවි. (මේවා key frame ලෙස හදුන්වනු ලබයි)

දැන් Auto key බට්න් එක නැවත ඔබා එය Inactive කර දකුණු පස ඇති Play button එක මගින් Play කර බලන්නදැන් ලෝක ගෝලය ඉදිරියට පැමිණෙන අකාරය පෙනේවී.(මේ අවස්ථාවේ Perspacive view එක Active කරගන්න)

දැන් අපි ලෝක ගෝලය කැ‍රකෙන අකාරයේ සජීවීකරණය සාදමු. ඒ සදහා Auto key එක Active කර
Time line එක frame 70  ට ගෙන යන්න දැන් select and rotate tool එක මගින් ලෝක ගෝලය වටයක්
කරකවා ගන්න. දැන් Play button එක මගින් Play කර බලන්න. ගෝල ගෝලය කැරෙකිමින් ඉදිරියට
එන අකාරය දක්නට ලැබේවී.

දැන් ඔබට අවබෝධ වෙවී මෙම Auto key එක Active කර තිබෙනවිට සිදු කරනු ලබන එහා මෙහා කිරීම් (Move) හෝ කරකැවීම් (rotate ) සජීවීකරණයක් සදා ගත හැකිබව 3D Studio Max වල සජීවීකරණයන් සදහා මෙම Move සහ rotate කිරීම් වලට අමතරව තවත් ක්‍රම රාශියක් යොදා ගනී. ඒවා ගෙන ඉදිරියේදි කියලා දෙන්නම්. එහෙනම් ඊලග ලිපියෙන් හමු වෙමු.මේ පාඩම පිළිබද ඔබගේ අදහස හෝ ගැටළු ඉදිරිපත් කරන්න.
එහෙනම් ඔබට ජය.!

"3D Studio Max සිංහලෙන්" මූණ පොතට - 3D Studio Max සිංහලෙන් සදහා facebook group එකක්

මම දැනට "3D Studio Max සිංහලෙන්" බ්ලොග් එක පටන් අරගෙන මාස දෙකක් වෙනවා.
මට හිතුනා 3D Studio Max පාඩම් සදහා Facebook group එකක් හදන්න. අද මම ඒක හැදුවා.
3D Studio Max  ඉගෙන ගැනීම සදහා කැමති සියළුම දෙනාට මම අරාධනා කරනවා. මේකට
එකතු වෙන්න කියලා මෙන්න එකේ ලිපිනය.

 


3D Studio Max Sinhala Traning තමයි මේ group එකේ නම. මේකට මම ලියන ලිපි වගේම
වීඩීයෝ දර්ශනත් ඇතුල් කරගෙන යනවා ඉදිරියටත් මම ලියන සෑම ලිපියක්ම මේකට එකතු
කරන්න බලාපොරොත්තු වෙනවා.

මම අරාධනා කරනවා 3D Studio Max ගෙන දන්න ප්‍රවීනයන්ටත්මේකට එකතු වෙලා දැනුම 
බෙදා ගන්න කියලා.එහෙනම් ඔබට ජය!

Friday, February 5, 2010

3D Studio Max වල Material Editor ගෙන හැදින්වීම.

පසුගිය ලිපිදෙකකින් මම 3Ds Max වල ගොඩනැගීම (Modeling) පිළිබද කියලා දුන්නා. එම ලිපිවලින් පොලිගන් ක්‍රමය මගින් සරල පුටුවක් සහ ‍සරල මේසයක් හදන හැටි කියලා දුන්නා.

අද මම කියලා දෙන්න බලාපොරොත්තු වෙන්නේ 3Ds Max වල ප්‍රධාන කොටසක් වන Material Editor කියන කොටස ගැන. මුලින්ම අපි Material Editor පිළිබදව හදුනා ගනිමු.


3Ds Max වල ගොඩනැගීම (Modeling) මගින් නිර්මාණය කරගත් මූලික ත්‍රිමාණ වස්තූන් (Object) වලට තාත්වික භාවය ගෙන ඒම සදහා විවිධ වර්ණ සහ හැඩරටාවන් (Textures) එක් කිරීම Material Editor වශයෙන් සරලව හදුන්වන් පුළුවන්. නැත්නම් මූලික ත්‍රිමාණ අකෘතිවලට වරණයක් හෝ මතුපිටක් එක් කිරීම කියලත් කියන්න පුළුවන්.


පහල පින්තූර බලන්න. මුල් රූපයේ දක්නට ලැබෙන්නේ මූලික හැඩතල භාවිතයෙන් ගොඩනගා (Modeling) ගත් මෝටර් රථයක් අකෘතියක් ඊලග රෑපයෙන් දැක්වෙන්නේ එයට Textures එක් කරගත් පසු එහි පෙනුම.


ත්‍රිමාණ අකෘතිය



Material Editor භාවිතයෙන් (Textures) එක් කරගත් පසු පෙනුම.




මේ රූපවලින් Material Editor පිළිබද ‍ අවබෝධයක් ලබා ගත්තා කියලා හිතනවා. දැන් සරල නිර්මාණයක් මගින් මේ පිළිබදව ප්‍රායෝගික අව‍බෝධයක් ලබා ගනිමු. මම මේ ලිපියෙන් ගෝලයක් (spere) එකක් නිර්මාණය කර එයට ලෝක ගෝලයක Textures එකක් එක් කරගන්නා අකාරය පියවරෙන් පියවර සලකා බලමු.


(මෙයට අදාල video එක ලිපිය අවසානයේ ලබා දී ඇති ලින්ක් එක භාවිතයෙන් භාගත (Download) කරගන්න.)


මම මේ සදහා පහල රූපයේ අකාරයේ ලෝක සිතියමක JPEG පින්තූරයක් භාවිතා කරනවා.(මම මේක හෝයා ගත්තේ google image search වලින්)



මුලින්ම 3Ds Max විවෘත කරගෙන මෙනු බාර් එකේ Create --> Standard parameters -->Sphere යන පියවර ඔස්සේ ගෝලයක් නිර්මාණය කරගන්න(ගැටළුවක් ඇතනම් ප්‍රතිචාරයක් දාන්න). Parameters කැමති පරිදි වෙනස් කරගන්න.


දැන් මෙනු බාර් එකේ Rendering --> Material Editor යන පියවර ඔස්සේ Material Editor Dialog Box එක ලබාගන්න. නැතනම් කී ‍‍‍බෝඩ් එකේ M ඔබන්න


‍‍‍

දැන් පහල රූපයේ වගේ පලවෙනි ගෝලය (Sample) තෝරාගෙන Diffuse යටතේ ඇති කුඩා කොටුව click කරන්න.


දැන් එන Dialog Box එකේ Bitmap යන්න ඩබ්ල් ක්ලික් කරන්න. දැන් ලෝක සිතියමේ JPEG පින්තූරය Open කරගන්න.



දැන් අපි තෝරාගත්ත පලවෙනි ගෝලයට JPEG පින්තූරය ඇප්ලයි වෙල‍ා තියෙනවා දකින්න පුළුවන්. මෙම ලෝක සිතියමේ JPEG පින්තූරය අපි නිර්මාණය කරගත් ගෝලයට එක් කර ගැනීම සදහා පහල රූපයේ පරිදි Assign to selection යන්න click කරන්න.ඉන් පසු ඒ ලගම අති Show map in the view port යන්න click කරන්න(නිල් පාටින් ඇති)



දැන් Material Editor ඩයලොග් එක close කර Standard tool Bar එකේ ඇති quick render tool එකෙන් හෝ කී බෝඩ් එකේ F9 ඔබලා බලන්න පහල රූපයේ වගේ පෙනුමක් එයි.



පහල ලිනක් එක මගින් ලිපියට අදාල Video එක Download කරගන්න.


3ds Max sinhala traning video matirial editer.zip (14.17 Mb)

මෙතන Click කරන්න

අද ලිපියෙන් 3Ds Max වල Material Editor ගෙන අවබෝධයක් ලබා ගත්තා කියලා හිතනවා. මේ ගැන ඔබේ අදහස් හෝ ගැටළු දාන්න අමතක කරන්න එපා.